Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

test

Kategori: Träning

Rekord? Tja, på sätt och vis. på grund av halka, vind och kyla flyttade jag in löptestet på band. Det fungerade utmärkt på 1000, 800 och 600 meter. Lite klurigare på 400 och 200. En fördel var att jag tvingades hålla jämn fart under intervallen. Det behöver jag öva på.

Känslan var sådär. Jag var ganska pigg men trött ändå och inte alls sugen på att träna. Det är svårt att springa maxpass när man inte känner för att träna. Tycker ändå att jag gjorde det bra.

På silverplats

Stafetträning -
Nästan som tävling! Hög puls redan innan start och sen den där härliga kampen man mot man. Att avgöra med ett bra vägval, smyga förbi på en innegaffel. Att hålla sig kall när klungan delar sig. Att jämföra sina krafter sida vid sida med konkurrenterna. Att tävla på träning. Kan det bli bättre?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: