Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

SJU

Kategori: Träning

På plats 7

Tröskelintervaller -
Denna träning har seglat upp som en favorit sista månadena. Om jag ska sätta ord på känslan så är det bekvämt obekvämt. Jag får springa på, jag får fightas, jag får känna trötthet men jag slipper syra, illamående och flera dagars återhämtning. Nu när jag väl lärt mig springa tröskelintervaller så är det kul. Jag gillar de där långa intervallerna 5-15 minuter när man glider fram i bra fart med bra tryck i steget- utan att det gör allt för ont.

Kommentarer

  • Britta säger:

    Undrar hur högt på din lista skidlångpass i Nordmarka med gulrotkake på Kikut kommer...?

    2009-12-10 | 20:22:01
  • Sofia säger:

    Ja. Det är som julafton. Bara att vänta......

    2009-12-11 | 14:55:16

Kommentera inlägget här: