Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

kallt långpass

Kategori: Träning

Det blev ett kallt pass i lördags. Tanken var att gå hårt direkt från början och att få lite tävlingstempo i kroppen men vädret ställde till det lite. Det är svårt att gå för fullt när det är 10 minusgrader, lite småhalt, man är tokrädd för att trampa igenom något kärr och bli för blöt om fötterna, händerna är isbitar, tumgreppet aningen klumpigt i tjocka hanskar och löpsteget något instängt i alla lager kläder. Räcker de ursäkterna?

Jag försökte ändå springa på i lagom hårt tempo för att kunna orientera bra. Missade ett bra vägval till ettan då jag blev stressad av allt folk vid startpunkten. Annars tog jag bra vägval och orienterade hyfsat. Tycker också att orken var väldigt bra hela passet. På slutet kände jag mig pigg i kroppen och drog på en liten spurt för att träna på att öka tempot i slutet av loppet. För tempo får man inte upp i den här terrängen annars. 75 minuter på ca 6 km....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: