Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Ingen core

Kategori: Träning

Cyklingen fungerade fint men det kändes inte läge för att köra planka och andra mindre snälla övningar för ryggen så igår fick jag prova på att leda vid sidan av planen. Inte min grej.

Jag hoppas att det kommer att kännas bra att springa idag. Om inte annat har jag en reservplan. (Stort). Funkar det inte att springa så tar jag mig ner till elipsmaskingerna på gymmet. Men det är plan L Typ. För idag vankas 2'*2,5 km tröskel. Ett favvopass.

På tal om favvopass. Efter att ha läst om det här extremt inspirerande träningspasset

"lördag em världsrekodförsök på 10000m i form av 3mannastafett à sträckor på 200m. (3 st/lag där man springer var 3:e 200-ing, löpare 1 17st, löpare 2 17st och löpare 3 16st totalt 10000m.)"

hos Lina började jag fundera på mina favoitträningspass. Och eftersom det är så inne med topplistor nu (Han där hemmas topplista kan ni ju läsa här.) började jag spåna på en topplista över de roligaste träningspassen. Utan att ha genomfört ovanstående pass går det rakt in på bubblarlistan. Men här kommer saninngen. De 10 roligaste träningspassen.

På plats 10.

Skogsintervaller ca 3-6 minuter långa. I tung men inte bökig terräng. Tänk dig en stilla vårkväll, lätta ben. Du blir ett med underlaget och flyter fram i skogen. Du ökar- och kroppen svarar. Du är grymt stark. LYCKA.

Kommentarer

  • Britta säger:

    Hjälp vilken flow du är i! Hur klarar du att sitta still? Fantastisk läsning, keep it up! Jag behöver massa positiva vibbar denna tråkiga höst, och din blogg är alltid ljus i mörkret för mig!

    2009-12-08 | 10:37:33
  • Sofia säger:

    Britta> TACK!

    2009-12-08 | 16:38:31

Kommentera inlägget här: