Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Frostfyllt rekord.

Kategori: Träning

På en KALL, frostbelagd bana blev resultatet YES, yes, yes, ok, no.

Första tusingen blev PB. Men ok, jag hade provat 3 ggr, varav 2 nu i höst så det kanke inte var så mycket att hurra för men PB är PB. 800 och 600 innebar nytt PB i stegen. 400 tangerade jag stegrekordet och 200 gick inte så fort på mjölksyraben (+2).

Känslan var kallt, kallt, kantigt men OK driv. Inget flyt i löpningen men en bra insats. Denna gången försökte ag trycka på lite mer och det resulterade i mjölksyra på framförallt 600 och 400 meter. (Och 200 då- men det var nog mest gammal syra....).

Nåja- det var i vilket fall som helst en grym kväll. Jag går verkligen igång på att köra hårda pass i tuffa förhållanden.  Vädret var i och för sig fint men det var snorkallt och frostigt.

Jag har en bit kvar ner till mina personliga rekord på alla distanser utan 1000 meter då men det beror förmodligen på att jag bara sprang tusingar under ett pass förra året. Så utvecklingspotentialen borde vara ganska stor. Jag borde snart få vila längre!

Idag har jag packat väskan för ett distanspass. Tidigt på jobbet för att kunna sticka i dagsljus och hinna hem till Ferry och grabbarna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: