Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Bästa veckan- så långt

Kategori: Träning

Det här har varit en bra vecka. Varje pass har genomförts enligt planen (eller bättre...)

På lördagen gav jag mig iväg på ett trökelpass runt Stora Delsjön. Inledde väldigt lugnt då ryggen bråkat lite i helgen. Kom upp för backen och drog iväg. Jobba, kämpa, flyta fram. Löpteknik. Kolla klockan, va? 20 minuter men jag startade ju på 20? Arg, irriterad. Det borde vara förbjudet att placera stoppknappen till höger. Högerknappen är mellantid. Stoppknappen är till vänster. År med Casioklockan har satt sina spår. Fick igång klockan men hur länge hade jag sprungit? Uppskattade det till 4 och jobbade vidare.

Efter 3 intervaller var jag egentligen klar men kroppen och knoppen ville mer. Jag var pigg, jag var långt hemifrån och jag var sugen på en till. Nerför. Intervallen började förvisso brutalt uppför och efter 2 minuter stod snitthastigheten på 7 min/km. Sen jobbade jag ner den kraftigt kommande 5 minutrar och hade det inte vänt uppåt igen hade jag klarat att pressa ner den under 5. Nu landade jag strax över.

Extremt nöjd, extremt glad landade jag i soffan. Kollade på tjejfilm (SexAndTheCity) medan jag inväntade min vinst från spikfrekvenstävlingen. Så från soffan (via ett klädbyte och lite piff) landande jag vid dukat bord och avnjöt inte mindre än 3 rätter. En ganska perekt lördag.

Söndag sov jag länge, kollade skidskytte och gav mig iväg på långpass. Stark och sugen. Landade hemma efter 1:40 och kunde konstatera att jag fortfarande var ganska pigg. Och att jag lyckades springa min egen bana från höstkorten utan att bomma. Intressant att springa en bana som man själv lagt med omsorg. Sen speedade jag upp tempot och bakade knäckebröd och surdegsbröd, glaserade temuggar, pratade med PT, åt hämtpizza, drack glögg, fikade, gjorde matlådor, tog hand om allt bröd och somnade gott.

Idag coreboll och spinning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: