Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Vem vill mig illa?

Kategori: Träning

Vem har krupit in i mina ben och sitter där inne och producerar mjölksyra? Vem verkar ha fyllt dem med vatten så att det spänner i benen? Vem sitter och eldar där inne så att benen är aldeles varma? Idag gör det ont överallt i benen. Överallt. Inte ens morgonens Yoga kunde få bukt med känslan.

Gpårdagens pass 2 var ingen lek. Det började illa med att Ullevis grässkydd låg på tork på hela löparbanan. Arg som ett bi fick jag helt enkelt fräsa hem och jogga upp till golfbanan. (uppför-ajajajajajajajaj) Köra löpskolning och intervaller på grusvägen. Första intervallen trodde jag att jag var nära slutet. Det var evighetersen jag sprang fort och det kändes som jag fick lära kroppen springa. Det gick lite bättre allt eftersom men jag är grymt glad att jag inte vet hur fort jag sprang. Fokus låg på löpteknik. Om farten inte vill komma får jag i alla fall se till att springa långsamt men snyggt. Det var verkligen inget bra pass för självfötroendet. Jag trodde nog att det skulle kännas OK efter 2 dagars vila men morgonens benpass ville annat.

Hur jag ska klara av kvällens sprintpass är just nu oförståligt.

Kommentarer

  • Enga säger:

    Hoppas någon såg hur snyggt du sprang på grusvägen.

    Jag ska försöka med löpskolning utan att ha dig med "Coach"-overall som hejar på. Hur ska det gå?

    2009-08-13 | 11:13:32

Kommentera inlägget här: