Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Vardag igen

Kategori: Träning

Så börjar ekorrhjulet om! Idag sitter man på jobbet igen, undrar vad som hände? Vart tog dagarna vägen. Men denna hösten är lite annorlunda. I höst skall jag springa SM, inte bara som vanigt utan med ett års förberedelse. Ett år med all fokus på 2 helger i september. Och vet ni vad. Jag börjar tro på det. Jag börjar tro på att jag kan springa den där SM-finalen. I Sälen bevisade jag för mig själv att jag kan orientera. Och lång där inne finns beviset för att jag kan springa fort. Och mentalt är jag stark. Jag brukar alltid göra ett av årets bästa lopp på SM.

(Och skulle jag misslyckas kommer oktober att starta med en rolig fest!)

Helgen blev vila. Det fungerade utmärkt att träna så tufft i 5 dagar men det krävde också lite längre återhämtning. Hade tänkt jogga igår men jag fastnade i semesterlathetens sista dag och njöt till fullo av en dag utan att göra någonting alls.

Dagens planer är oklara. Ev. ska jag leda coreboll? Egentligen inte, men det står mitt namn på schemat? Och de öppnar inte förren 13 så innan dess vet jag inte.  Men det borde bli benstyrka och lite löpning i alla fall. 

Ikväll ska jag prata med PT igen och börja lägga upp planen för målet. Det är nära nu! Det är tokigt nära och dags att börja ägna lite mer tankar på den där dagen. 39 dagar kvar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: