Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Oro

Kategori: Träning

Det har varit dåligt med träningsinlägg. Det beror på att jag inte tränar så mycket. Och att jag pendlar mellan "det här är det roligaste jag vet" och "nu lägger jag av". Mestadels "det här är det roligaste jag vet" men det är inte lika roligt när det hopar sig svarta moln en månad innan SM. Känslan är konstig. Kroppen känns fräsch men trött. Benen studsiga men de dör så fort.

Sista passet var en liten test. Efter uppvärmning och löpskolning drog jag iväg på en 4-minutersintervall på löparbana. Jag borde inte ha gjort det (fick nog inte för PT...) men jag kände verkligen att jag ville ha ett mått. 4 minuter i snabbt tempo( inte max). Hur långt hinner jag. Jag insåg att förväntningarna var så låga att jag nog skulle bli glad om jag ens kröp under 5-minuterstempo. Därför var det ganska skönt att hinna 920 meter och det ger väl ett tempo på 4.15-4:20. Utan att maxa på något sätt.  Det var bra. Jag blev glad.

Sen var det dags för 5 st  30sekunders- och 5 st 20 sekundersintervaller. Här blev jag lite ledsen. För här kändes det som benen blev onda igen. Jag sprang kontrollerat men det var ingen riktig toppkänsla. Men vi får se imorgon hur kroppen svarade på den insatsen.  Om jag får tillbaka mjölksyrabenen.

Summasummarum. Jag kan springa fort men känslan i kroppen är inte bra än. Tålamod- har jag inte så mycket och det börjar ta slut. Dagarna trillar på och jag vill sluta oroa mig. Nu hoppas jag på bra känsla i helgen.

Och för mina funbeatvänner som undrar om jag lagt av- Nä. jag ska uppdatera bums!  Jag har bara inte haft motivationen att fylla i tidigare. Men nu vänder det! Imorgon springer jag genrep för medel-SM. Oh yeah!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: