Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Operation SM-form

Kategori: Träning

Nu trappar vi ner träningen och trappar upp formen. Nu är det fokus på några få viktiga träningspass varje vecka. Nu ska jag slipa på formen, både mentalt och fysiskt. Idag inleds operation SM-form.

Idag blir det lugna ol-"intervaller". Fokus på orienteringskänsla. Imorgon vila, åker på koferans med jobbet.
Torsdag intervaller, fredag återhämtningsträning och sen på lördag och söndag har ja tävlingsgenrep inför SM. Medel och lång-DM. Med relevanta förberedelse vad gäller uppladdning. Spännande!

Igår provade jag farten i några få intervaller och det blev positiva besked, för även om benen bråkar lite än så finns formen där! Jag har farten i kroppen, jag springer avslappnat och bra på platten men musklerna vill inte riktigt orka med uppför- än.

Ojojoj. Jag måste nog tagga ner lite nu om jag inte skall vägga inspirationsmässigt innan SM.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: