Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Kompromiss

Kategori: Träning

Igår var planen att lägga grässkydd åt klubben mellan 16-18, sen skulle jag glida hem och ge mig ut på en löptur med 6-30, 6*20 och 6*10 sekunders intervaller. Visst hade jag fortfarande ont i benen men jag vet att detta pass fungerar fint sliten så jag såg fram mot ett snabbt, kort pass för att väcka farten i kroppen inför helgen.

2 h grässkydd byttes mot 3,5 och när jag kom hem halv nio var träninsmotivationen låg. Jag var trött efter att ha krypit omkring på backen hela kvällen och sen cyklat hem. Jag var rysligt nära att låta latmasken vinna, men när han där uppe skulle ut på en joggingtur bytte jag om i rekordfart och kompromissade med mig själv. Ja skulle göra 4 av varje, minimalt.

Jag är glad att jag tog mig ut! För väl uppvärmd kändes det bra i benen. Träningsvärken sitter i men inte mer än att jag klarade korta intervaller i hög fart. Det blev bara 4 av varje. Klockan var mycket och jag behövde både äta middag och packa för helgen men som läget var är jag mycket nöjd med genomfört pass. Det var helt enkelt det som fungerade idag. Det är inte alltid lätt att träna som planerat när vardagen bjuder på oplanerade långa aktiviteter som man inte kan välja bort men då gäller det att vara nöjd med det som man i alla fall gjorde.

Idag är det ännu en skön vilodag innan två fina tävlingar i helgen. Sen är det bara slutspurten kvar fram mot min bästa form någonsin!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: