Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Hur coolt är inte det här!

Kategori: Träning

VM börjar på söndag och jag har aldeles för få tummar att hålla.

Jag måste ju hålla en tumme för min klubbkamrat som bor i och springer för schweiz. Hon som bodde granne med mig några veckor och som gillar Sisjön...Och som sprang tokbra på o-festivalen i Norge för 2 år sen och gjorde den tävlingen minnesvärd.

Sen ha vi två brittiskor. Tjejen som bott i Göteborg i ett år och som var och hälsade på i våras. Som var i bra form på NOC men skadade sig och jag hoppas innerligt att hon kan göra sig själv rättvis på VM.

Och sen en tumme för tjejen som jag tränat 100-tals pass med och som kom 6:a på sprinten i Danmark och fick mig att sitta klistrad framför datorn på biblioteket under varma sommardagar. Allt för att följa upplösningen live! Repris tack!

Ett gäng tummar för de svenska deltagarna! Självklart.

Och så såklart en tumme för PT. Om hon kan plocka fram ett uns av den glädje och energi som hon lyckas förmedla till andra kommer det att gå bra.

Jag kommer alltså vara strålande glad över medaljer som går till Schweiz, Storbrittanien, Sverige och Tjeckien.

Vilka fantastiska inspirationskällor till träning jag har i min närmsta omgivning!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: