Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

fråga?svar?lösning?

Kategori: Träning

Man tror att man känner kroppen, att man vet hur den reagerar. Förra helgen visst jag att jag var långt borta från form. Till denna helgen hade jag vilat kroppen och såg fram mot positiva besked inför hösten.

Kroppen var trött, jag var trött. Helt orkeslös och mjölksyra som rann ur öronen om jag bara tittade på en backe. Söndagen var ett skämt och jag funderade på vad jag sysslade med? Många frågor rullade runt i huvudet? Skulle jag bli sjuk igen? Vad är det som händer? Vad gör jag för fel? Varför är jag inte pigg?

Jag vet fortfarande inte säkert vad som hände men det jag vet är att jag plockade bort en elak fästing i lördags. Och att bettet var uppsvullet och såg konstigt ut och jag tänkte att det här bettet måste jag har koll på. Jag vet att jag kände mig allt annat än fullt frisk i söndags och jag vet att jag har en röd ring runt bettet nu. Den klassiska boreliaringen kommer inte förren efter 1-2 veckor men läkaren jag träffade idag och visade bettet bedömde det som att det nog kan vara borelia med tanke på omständigheterna. Och man väntar inte ut borelia så nu käkar jag pencelin och hoppas det känns bättre snabbt. (Man kan inte ta test förren 2-4 veckor efter smitta) Några lugna dagar rekommenderades, men ok att träna om allt känns bra. Om det nu skulle vara borelia så började jag ju medicineringen direkt så det skall nog bli bra!

Men nu får det vara slut på strul. Nu vill jag börja ladda för SM.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Fästingar borde förbjudas! Hoppas du snart kan träna på för fullt och ladda inför SM.

    2009-08-18 | 21:39:31
  • Maria igen... säger:

    ...var inte meningen att vara så hemlig.

    2009-08-18 | 21:41:09

Kommentera inlägget här: