Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Sofia 1 eller Sofia 2?

Kategori: Träning

Sportlife söker utbildare inom Spinning. De söker instruktörer som vill vidareutbildas och hålla i utbildning av nya instruktörer,  inspiration för gamla och vidareutveckling av spinningkonceptet på Sportlife. Det hade varit ett drömextrajobb. Jag hade gillat det. Men tiden finns inte.... Det innebär ju några helger per år och någon kväll då och då. Jag inser det omöjliga men det hade varit kul att söka. Kanske kan Sofia version 2 söka?

Idag har jag gjort maxpulstest på löpband. Aningen bättre test än cyklingen även om det var lite tuff lutning på slutet (8%).
Ska bli kul att få alla resultat sen! Idag plckade jag upp pulsen i 157 på min klockan och 160 på testmaskinen. Så numera anser jag min maxpuls vara 160 och kommer att räkna pulszoner utifrån den. Det högsta värdet jag har mätt upp under träning är 157 och då känns det som jag är nära, nära max.

Ikväll väntar intervallstege. 800-600-400-200. Enligt PT får jag inte springa för nya rekord utan springa avslappnat, men eftersom det var så längesen jag sprang 800 och 600 meter så kan jag inte läta bli att hoppas på 2 nya rekord....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: