Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Plocka russinen ur kakan

Kategori: Träning

Bitvis springer jag väldigt bra. Bitvis är för det mesta när jag är själv och lyckas skärma av omgivningen. När jag hittar fokus och litar på mig själv. Lördagen var OK. Två svängar, en väldigt liten och en lite större som dock gick ganska fort att reda ut. Tyvär kom bommarna när jag kom ihop med andra. Själv orienterade jag strålande.

På söndagen lyckades jag tagga till lite och helt plötsligt var känsla och fart annorlunda. Inledningen var mycket bra. Jag valde två lite tveksamma vägval, men jag såg dem och det måste jag vara nöjd med. Kanske att det fanns bättre vägval men jag tvekade aldrig utan de kändes rätt och det är huvudsaken. En bom på 2 minuter ch en på 1 minut samt en passiv rädd avsluting. Det betyder att i helgen har jag bommat 4 kontroller av typ 35. BRA! Det innebär också att jag (lite otippat) tog hem rond ett i spikfrekvenstävlingen. Jag låg ju ohjälpligt efter när Spring Cup var avgjort. Men - ge aldrig upp! 1-0 till mig. Och en lyxmiddag kommer närmare.


Positivt- Jag kan orientera, jag har bättrat på självförtroendet i helgen. Farten finns där. Jag överraskade mig själv på väglöpningen under söndagen.


Lärdom från helgen - Som alltid. Fokusera på mig! Glöm inte att farten finns där även när kroppen är sliten. Det är bara att kämpa. Och våga reda ut misstag. Ibland när jag bommar står jag bara still och tiden rinner iväg fortare än vad som är nödvändigt.


I påsk kommer första viktiga tävlingarna. Det känns otroligt skönt att ha med mig denna helgen dit. Jag vet att jag kan. Jag kan springa fort och jag kan orientera rätt. Och jag vet också att med en pigg kropp brukar orienteringen fungera ännu bättre. Nu ska kroppen bli pigg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: