Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Hitta vägen dit

Kategori: Träning

Nu är det formtoppning på gång. Benen skall trumma på av sig själv. Orienteringen skall sitta i ryggmärgen. Det är 4 viktiga tävlingar på 8 dagar. På fredag väntar 7-manna, på söndag och måndag väntar elitserien och nästa lördag 10-mila. Träningen är fokuserad på återhämtning. Utöver tävlingarna väntar relativt lugna pass.

Eftersom benen fortfarande är tunga väntar fartlek på kvällens OL-intervaller. Jag ska fokusera till 100 % på att hitta känslan i orienteringen som jag vet finns där inne. Jag ska njuta av vinterns träning och låta den ge effekt. Det är nu kroppen ska betala tillbaka för alla underbara träningspass jag har gett den under vintern. Det är nu det är mödan värt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: