Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Heja heja kyla!

Kategori: Träning

Jag vet inte om det är kylan eller att jag börjat äta allergimedicin eller att jag vilade igår men idag känns det lite bättre. Får se vad kroppen tycker om OL-intervaller. Förhoppningsvis kommer känslan tillbaka. Det är så tråkigt att inte kunna rapportera om toppform men vissa saker kan maninte råda över och även om jag tvivlar ibland så VET JAG att det bor en helt annan Sofia i denna kroppen. En annan Sofia som kan springa ruskigt fort.

Igår när jag gick igenom mina orienteringslopp från helgen tycker jag mig också kunna sköna ett nytt mönster i min teknik. Ett bra mönster. Jag har förändrat min teknik. Ibland faller jag tillbaka i gamla synder men i det stora hela har det blivit en del förändningar i mitt tankemönster. Men jag måste ge det tid. Jag har orienterat på det gamla sättet i 25 år och med det nya i 5 månader.... Det tar tid att lära en gammal hund sitta.

Och det är dagar som dessa som jag tar fram min lista över grymma träningspass jag gjort i vinter. Jag minns med glädje de pass när jag var oslagbar! Det kommer alltid perioder när träningen fungerar mindre bra men nu känns det som det har strulat sen Vasaloppet. Nu vill jag ha flyt och medvind. Det är dags för vinden att vända. Medvind- Ja tack. Gärna en rejäl pust till på lördag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: