Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Deluxeträningen

Kategori: Träning

Dryga 2 minuter backe. Började ganska flackt för att branta på och avslutas med en kort men brant backe upp i skogen. Maxpuls, mjölksyra, stumma ben. Vända fram en orienteringsbana med 2 kontroller ner för berget.Hoppas på kort gaffel Hålla ihop orienteringen trots tröttheten och sedan spurta om segern mot de andra. Vila under transporten till starten och så börjar vi om.... 5 intervaller blev det och det var toppenkvalité rakt igenom. Både på träningen och på mig.

Jag hade min sämsta löpkänsla på flera månader. Benstyrkan gjorde sig påmind varje meter. Jag stumnade rejält i backen, men jag stred och kämpade. Jag höll ihop det. Jag hade nästan samma tid på alla 5 backarna. Jag bommade nästan ingenting och jag tryckte till på slutspurten. Jag gjorde ett ortroligt bra dagsverke!

Idag har jag klarat av en morgonspinning med lägsta medelpulsen någonsin (guldstjärna). Ikväll väntar sprintstafett. Jag har tjejträning och bjuder på en 2-mannastafett med 8 sträckor. Jag har mutat han där hemma att vara banläggare och kontrollutsättare så jag ska själv vara med. Det blir roligt.

Ända orosmomentet är att höften är lite överbelastad. Den var inte redo för benstyrka med lätta vikter än. Det är under kontroll men lite sämre. Tur att jag inte körde så mycket benstyrka. Nu blir det massor av stretch och eventuellt ändrade träningsplaner. Jag får känna efter men som sagt än så länge är det under kontroll.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Backen mättes till 380 m och splittiderna för min del: 2.08-2.15-2.15-2.22-2.21



    Efter morgonens benstyrka är jag lite skeptiskt till löpskolning redan imorgon, kanske måste skjuta på det tills på fredag.

    2009-04-01 | 09:31:16
  • Sofia säger:

    Rätt åt dig att få stumbenen idag så jag kan krossa dig ikväll.....Vi kollar läget ikväll och bestämmer något.

    2009-04-01 | 10:30:23
  • Enga, fd klubbmästare säger:

    Nu använder du begreppet maxpuls som om det vore en självklarhet igen. Jag blir alldeles förvirrad. Vad menar du med maxpuls denna gång?

    2009-04-01 | 15:53:58
  • Sofia säger:

    Denna gången var jag inte riktigt korrekt. Det var ingen riktigt maxpuls, men en hög puls ch en känsla av maxpuls....

    2009-04-02 | 08:02:55

Kommentera inlägget här: