Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Blandade känslor

Kategori: Träning

Det här var märkligt. Det är märkligt hur kroppen kan fungera. Långfredag och stafett. Pigga ben och ettt bra lopp. Lite tveksamt på långsträckan och en onödig sväng på sista(!) kontrollen. Men allt kändes positivt, benen svarade bra och allt kändes bara fräscht. Sen vilade jag en dag. (kort återhätningsjogg) Mådde oförskämt bra, åt en grym påskbuffé, vilade i solen och laddade.

Jag blev uppriktigt sagt förvånad på väg till ettan när det kändes segt och tungt. Jag fick slita, slita hårt för varje meter. Och det höll ända fram till jag gjorde ett mindre misstag. Då kom tankarna om att springa ikapp och jag släpte allt jag lärt mig och tittade inte på kartan utan bara sprang. Vilket resulterade i en STOR bom. Var fortfarande sugen på att kämpa och tog kommandot i den lilla grupp som samlats ihop. Några kontrolller gick bra men sen drog vi igenom ett grönområde och ute på andra sidan visade jag brist på koncentration och logiskt tänkande. Harvade iväg åt helt fel håll och gjorde en ny stor bom.... Sen var den dagen förstörd och även om jag kämpade in i mål så finns det inte mycket bra att ta med mig. Jag lär mig av misstaget och går vidare.

På måndagen var jag nästan tveksam till start. En hängighet och en huvudvärk som inte ville ge med sig. Snorig och hostig. Men förmodligen på grund av pollen. Inställningen innan start var orientering. Farten kan jag inte påverka idag. Och ävenom känslan är helt kass så tror jag egentligen inte att det går så himla mycket långsammare. Och jag är glad att jag startade. Jag fick med mig ett bra orienteringslopp. Bommade en slumpkontroll som var väldigt väl gömd och som orsakade problem för många. I övrigt bara små misstag.

Så hur ska man summera? Positiva saker. Ja de finns där men just nu är jag mest otroligt besviken över att inte få med mig den fina löpformen och mest ledsen över att jag inte vet varför den försvann? Är det bara pollen? Har jag en infektion? Inbillar jag mig? Kan jag inte bättre?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: