Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

10-mila

Kategori: Träning

10-mila är vårens höjdpunkt. Det är en fantastisk tävling med en otrolig stämning. Det är alltid med glädje man åker dit. Det var otroligt roligt att springa även i år även om jag inte fick göra mig själv rättvis. Pollen ställer till med allt för mycket problem. Jag kan springa, man bara i ett tempo. Det fungerar inte att öka tempot, att trycka på. Under banan var ändå känslan OK och jag passerade ganska många lag ute i skogen även om toppfarten fattas.  Därför blev jag väldigt förvånad i mål när jag insåg att jag tappat 3 platser. Kunde faktiskt inte förstå hur det gick till men när jag fick se gafflingarna förstod jag....Det var 4 gafflingar. Jag hade ytterkurva på alla. 2 spelade mindre roll (fast även här hade jag "otur") men det måste ha skiljt  minst 2-3 minuter på den första och 1 minut på den sista. Det förklarar varför jag hamnade efter.....

Totalt sett gjorde GMOK ett fantastiskt 10-mila. Alla 4 lag på övre hälften! Av dryga 300 lag så blev vi 13:e, 42:a, 94:a och 132:a. Det är faktiskt sjukt bra! Vilken träingsmiljö jag har!

Nu är det dags att börja träna igen och idag inleds Hellweek del 3. Det här kommer att bli roligt! Idag banintervaller och löskolning + coreboll. Tisdag morgon- tempo, eftermiddag skogsintervaller. Onsdag morgon spinning, eftermiddag backintervaller, Torsdag eftermiddag OL-teknik, fredag återhämtningsträning, lördag -medeltävling söndag - långpass.
Idag börjar vi träna igen. Idag startar vi om. Nu tar vi och stänger av pollentillförseln och laddar.

Om du är sugen att hänga påunder något pass- Välkommen. Harar är uppskattade!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: