Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Strul, strul, strul

Kategori: Träning

Jag hittade aldrig löpkänslan i går. Fick slita. Benen var inte trötta, det gick inte dåligt men kroppen var seg och jag fattade inte varför? Så här mycket vila brukar ju i alla fall ge en viss rapphet i benen? Men så kom svaret i går kväll. Fick återigen ont i örat och ner i halsen. Samma som i fredags.Jag mår ganska bra, men är väldigt trött.

Orienteringsmässigt var det inget drömlopp men samtidigt har jag svårt att hålla ihop det när kroppen inte känns bra. Jag kunde ju inte låta bli att undra lite varför? Jag vet ju att jag är bättre i år än förra året. Det är svårt att orientera när tankarna inte är fokuserade på rätt saker.

Så- vad göra nu? Örat och halsen känns bättre idag än igår kväll. Det kan ju inte vara någon stor grej? Jag sprang ju närmare 2 h totalt igår och blev ju inte sjuk på riktigt. Det är 5 dagar kvar till SM och jag famlar i mörket. Hoppas det ljusnar snart. Funderar på att ringa läkaren och diskutera lite. Det här med öronvärk är helt nytt för mig.

Någon som vill diagnosera?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: