Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Sömnig klass

Kategori: Träning

14 tappra morgonspinnare. Inte illa i arla morgonstund. Idag var det dock lite sömnigt, klassen tände aldrig riktigt till. Jag kände mig lite trött och fortfarande lite snorig. Och deltagarna glödde inte riktigt. Jag försökte tagga till men fick inte det gensvar jag hade behövt idag för att höja klassen till en sån där riktigt bra klass. Det är svårt att sätta fingret på vad som saknas men ibland blir klassen mera medioker än andra gånger. Idag var en sån gång. Jag hoppas det blir bättre till nästa vecka. Man kan inte alltid vara på topp.

Gårdagens träning blev bara en jogg. Kroppen känns inte hundra återhämtad och med värdetävlingar runt hörnet känns det viktigare med återhämtnining än med träning. Träna kan jag göra de andra 11 månaderna. Är lite velig om resten av veckan. Imorgon är det 25-manna träning med gemensam start. Det hade varit kanonträning inför söndags stafett. Men samtidigt kanske det är två vilodagar jag behöver. Och ska jag köra core ikväll? Kanske vila ikväll för att köra imorgon? Eller köra ikväll och vila 2 dagar och missa stafettträningen.

Varför är det då svårt att veta vad som är rätt?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: