Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Jag- en förstasträckslöpare!

Kategori: Träning

Lite oväntat är jag uttagen på förstasträckan på söndag. Bara jag läste laguttagningen blev jag nervös. Men på ett bra sätt. Jag blev taggad och uppmuntrad av förtroendet att få springa första i andralaget. Att UK tror att jag klarar av det. Roligt också att vi kan ställa upp med 4 fulla lag. 12 taggade tjejer. Störst i stan?

Igår laddade jag som vanligt med vasaloppsstyrka och coreboll. Igår kom jag upp ståendes på bollen när jag stödde den mot en vägg. Coolt. Balansen har helt klart förbättras. Idag är det dags för intervaller med pigga ben. Hoppas jag. Jag måste bara känna hur kroppen mår efter helgens genomkörare med snuvig kropp. Om jag känner mig sliten blir det didtanslöpning. Vilket lockar lite eftersom min personlige hare har aviserat distans runt sjöarna. Det brukar ju bli grymma pass med någon som håller tempot uppe lite grann.

Oj,oj oj. nervös redan nu. Hur ska detta sluta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: