Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Ångest, ångest är min arvedel

Kategori: Träning

Ångest, ångest är min arvedel,

min strupes sår,

mitt hjärtas skri i världen.

Nu styvnar löddrig sky

i nattens grova hand,

nu stiga skogarna

och stela höjder

så kargt mot himmelens

förkrympta valv.

Hur hårt är allt,

hur stelnat, svart och stilla!

Jag famlar kring i detta dunkla rum,

jag känner klippans vassa kant mot mina fingrar

jag river mina uppåtsträckta händer

till blods mot molnens frusna trasor.

Ack, mina naglar sliter jag från fingrarna,

mina händer river jag såriga, ömma

mot berg och mörknad skog,

mot himlens svarta järn

och mot den kalla jorden!

Ångest, ångest är min arvedel,

min strupes sår,

mitt hjärtas skri i världen.

Pär LAGERKVIST

Ska jag eller ska jag inte springa SM? Kommer jag att bli bättre tills på fredag? Ångest. Ångest.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: