Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

51 h ,49 minuter

Kategori: Träning

Det är nära nu! Nära till start. På lördag klockan 11:23 smäller det. Då ska jag springa fort och rätt. Säkert och aggresivt. Jag ska få allt att stämma. Huvud och ben skall samverka. Jag ska hitta flow. Men framförallt ska jag ha roligt. Det som varit kan jag inte påverka, nu ska jag se framåt.

Ikväll ska jag ut och känna på farten i benen. Jag kommer att gå för fullt men kanske inte på hela banan. Det beror lite på känslan i kroppen. Planen är att starta lite lugnare, hitta Ol-tekniken, ta de första kontrollerna för att sedan växla upp och hitta flytet. Sen kör jag på så länge det känns kontrollerat och jag inte behöver slita för mycket för att hålla tempot. 20-30 minuter i detta tempo är tanken. Sen ska jag jogga ner! Och stretcha, ordentligt.

Jag fick ett bra tecken igår. När vi städade garderoben hittade jag tidningsutklipp från när jag vann Natt-DM i Luleå, typ 1999. Eh helsida i tidningen med en jättebild och rubriken: Lyskraftiga i natten! Vad blir nästa rubrik?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: