Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Styrka

Kategori: Träning

Jajamän! Idag ömmar det i överkroppen. Musklerna fick sig en rejäl omgång igår. Jag har slarvat lite med överkropsstyrka men nu är det banne mig dags att köra hårt igen.

Hade möjlighet att knäcka en man till igår. En späd liten kille stod framför mig och körde axelpress med 7,5 kg vikter.Jag brukar köra med 7 eller 8 kg. Men han såg så liten och ledsen ut att jag inte kunde med utan väntade tills han var klar.

Kvällen tillbringades sedan i källarförrådet och trots säkert 3 m3 skräp är det fortfarande lika fullt där nere. Vi har sjukt mycket prylar. Många vet jag inte vad jag ska ha till men har svårt att slänga. Igår blev det en dust med skolböcker. Slänga eller spara? Jag kommer förmodligen alrig mer titta i dem men många är fina böcker. Tentorna åkte ner i lådan igen. Något att visa för barnbarnen?

Ikväll väntar sista finslipningen mot 25-manna. En orienteringsbana. Jag skall ju springa 24:e sträckan och han där hemma 25:e. För någon dag sen gjorde jag en skiss över hur växlingen kommer att se ut.

Kommentarer

  • Britta säger:

    Nu skrattar jag så jag har tårar i ögonen. Kollegorna undrar vad som föregår.

    2008-10-09 | 11:04:49
  • Sofia säger:

    det var Jonas som började genom att undra hur jag skulle nå upp att lämna kartan..... men nu töjer han ryggen på kvällarna för att klara växlingen.

    2008-10-09 | 11:25:46

Kommentera inlägget här: