Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Stavgångspass del 2

Kategori: Träning

Nu är vi på gång. Vasaloppssatsningen börjar ta form! Igår var det dags för andra stavgångspasset. inledde som sist med den långa backen. Denna gången 4 varv! Inte riktigt lika stumma ben som förra veckan gjorde att tiderna blev 5:38, 5.28, 5:21 och 5:21. Bra med negativ split. Sen gav vi oss iväg till en kortare backe för sprättande stavgång ca 15 sekunder, snabbt ner och så upp igen. Tanken var 10 minter men efer 5,5 minter, mjölksyra i ben, mage och armar och en alltmer bristande teknik la vi ner och avslutade med en lång backe där sprätt, löpning och stavgång blandades. Totalt 70 minuters glädje!Det är sjukt roligt att träna skidor.

Idag väntar styrka på lunchen (om jag ids...) och rullskidor/löpning ikväll.

Kommentarer

  • Andréa säger:

    Det låter lite jobbigt! Men samtidigt ganska kul :)

    2008-10-23 | 12:27:46
    Bloggadress: http://lopningolivet.blogspot.com
  • Britta säger:

    Sofia! Nu måste du berætta om den mailen du fick!

    Vi sålde lægenheten, jag firade med att køpa en ny cykel... Smart tid att køpa cykel på, jag tror jag fick den "billigt" Nu væntar vi på snø och skidføre. Ska starta stavgångstræningen næsta måndag tror jag!

    2008-10-23 | 13:44:03
  • Sofia säger:

    Britta>>Om allt går som det ska kan jag berätta mer nästa vecka.....Men du måste berätta mer om cykeln? En ny MTB? Vi längtar till snö och Norge! Vi måste ju komma och titta på huset!

    2008-10-23 | 13:55:57
  • Anonym säger:

    2008-10-23 | 18:01:05
  • P säger:

    Det där träningspasset börjar kännas bekant från Snake Mountain med de tre delarna kräftgången, långa kvarten och Morcelisteget. Toppa gärna med 10 armhävningar på toppen, då skall det svartna för ögonen om du har kört tillräckligt hårt!

    2008-10-23 | 18:05:04
  • River säger:

    Ids.... har du fått det perfekta ordet från din tid uppe i Luleå :P? Lycka till imorgon!

    2008-10-24 | 22:02:51
    Bloggadress: http://riverspringer.blogspot.com

Kommentera inlägget här: