Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Rullisar på kortisrundan

Kategori: Träning

Lunchträningen sovs igenom.

På kvällen körde jag han därhemma och en vän ner för backarna i Kortis och åkte hem för att ladda och vänta på att skidorna skulle bli lediga. Hade bestämt mig för att köra lite magträning hemma. Det blev det. Lite magträning alltså. 11 minuter. Sen låg jag fullt träningsklädd i soffan och väntade, blev degigare och degigare och hörde vinden vina utanför. De utlovade cirka 60 minutrarna blev fler och fler och min motivation sjönk. När de äntligen kom tillbaka efter 90 minuter var jag helt i dvala och hade ont i huvudet. Rullskidor lockade inte alls. Men jag tog mig ut och väl ute vaknade jag till lite och det var ganska roligt att åka. Det blev 4 varv på rundan hemma och 45 minuters åkning. Helt OK. Armarna fick bekänna färg i alla fall. Tror faktiskt jag har blivit lite starkare. Nu varvade jag på låga 10 minuter, förra året låg jag på 11 nånting. Är jag biff nu?

Imorgon väntar Rosa bandet. Ska bli väldigt roligt men lite nervöst att leda en klass. Tyvär missar jag nästan hela dygnet eftersom jag reser vidare mot Smålands och årets sista tävlingslopp i dagsljus. En rolig helg att se fram emot. En sista chans att prestera bra i skogen och den bör man väl ta?

Kommentarer

  • Britta säger:

    en Miracle disc fra http://www.birksport.no/ .

    Suspekt mærke? Men min Directeur Sportif sa att den skulle jag ha. Bra med skivbroms før en feging som jag, speciellt med två ungar i cykelvagnen baki i backarna ner från Røa.



    Det ær væntat snø på Budor næsta helg! Skidføre i november?

    2008-10-24 | 10:10:36
  • Britta säger:

    Ær det inte læskigt att åka rullskidor førresten? Morten sa han ska køpa ett par (och de måste jag ju provåka), ær det bæst med klassiska eller skate?

    2008-10-24 | 13:37:14
  • Jonas säger:

    klassiskt skulle jag nog säga. Du åker väl mest klassiskt på vintern oxå. Skaterullisar är lurigt värre om det är blött och det ligger löv på marken.

    Det är väldigt läskigt att åka utför, man kan ju inte bromsa! Så man får planera sinj runda väl.

    Du får åka upp till Frognesetern och ta trikken hem!!

    2008-10-24 | 13:40:29
  • Sofia säger:

    Jag håller med Jonas. Satsa på klassiska och åk inte utför. Men det finns säkert fina backar vid nya huset, hoppas man kan åka trikk ner bara! Min bana i Kortis är helt platt=armstyrka!

    2008-10-24 | 13:46:52
  • Caroline säger:

    Hej! Kul att du gästade Sandviken! Var jobbade du då? Själv jobbar jag på Sandvik. De påstår att de ska öppna skidspåret här inom 1-2 veckor, hoppas de lyckas. Själv väntar jag nog med skidorna till den riktiga snön kommer. Hellre löpning och rullskidor än ett spår på 700 meter som är fullt av löv och kvistar och som kostar massa pengar. Men det är bra för de riktiga entusiasterna=). Lycka till på orienteringstävlingen!

    2008-10-24 | 20:31:50

Kommentera inlägget här: