Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Regn, blåst och dusch i det fria

Kategori: Träning

Det är Smålands det! På smålands känner man alltid att man lever, några timmar ute och en kyla som tar sig ända in i märgen.

Loppet då? Ja, vad ska man säga. Jag har ingen fart, jag la nog all energi på spinningen, jag tappade koncentrationen en gång och gjorde en svängom på 4 minuter. Mentalt orkade jag inte trycka på. Det blev ett lopp som jag sprang igenom med bra fart men utan tryck. Jag fick gå ut i ett stort vakum och såg egentligen aldrig några andra löpare, vilket gjorde att jag inte fick hjälp med farthållningen utan fick styra själv. 8 km i regnrusk, ensam i tuff terräng kräver mycket inspiration för att bli ett bra lopp och inte bara en dag på jobbet som det blev igår.

Nu har jag en tävling kvar. På lördag springer jag nattpatrulltävling i Gimo. Jag, Björn Lind, och några andra. (Ja, jag ska inte tävla med Björn, men han kommer att vara där och springa!) Sen väntar en vecka i New York och efter det kommer förhoppningsvis det nya roliga året starta på ett helt nytt sätt! Mentalt är jag nog redan framme vid nästa säsong. Jag längtar mer efter vinterträning än tävling. Jag vill börja träna, börja på något nytt, något bra. Om det blir som jag vill kommer inspirationen att flöda över! Åh, vad skoj det ska bli, om det nu blir......Fortsättning följer......

Kommentarer

  • Stina säger:

    Nu klarar jag snart inte att stilla min nyfikenhet...vad är det egentligen du har på gång?



    2008-10-27 | 13:38:54
  • Sofia säger:

    Jag är lika nyfiken som du. Fast kanske på ett annat sätt...Och jag vill berätta, så det kommer så snart allt är klart.

    2008-10-27 | 13:44:24
  • Marie säger:

    jag e oxå jättenyfiken!!

    Gimo, vad är det för ställe?

    2008-10-28 | 22:17:15

Kommentera inlägget här: