Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Ont ska med ont fördrivas

Kategori: Träning

24 timmar har gått. Kroppen har fått vara med om grymma bacckintervalller och tuffa korta spinningintervaller. Benen värker, rumpan är trött. Det är då man bekänner färg och gör det första stavgångspasset på typ 10 år. När jag tränade skidor gjorde vi sånt här varje vecka. Det har jag glömt nu.

Han där hemma var chef (för dagen). Uppvärmning och sen letade vi reda på en av Kortedalas värsta backar. Instruktionerna var Älghufs (norsk variant av skidgång) i de flacka partierna av backen och stavgång i de branta. Backen tog mellan 5:20-5:50, Första gången hufsade jag väl aning mer än de andra. Det är jobbigt att hufsa.(Tänk långa löpsteg med stavisättningar, inte sprättande skidgång, mer löpning)  3 gånger upp för hela. Sen var det dags för stavgång i kort brant backe. Konceptet var- vi håller på tills jag blir varvad. 6 gånger 1:20-1:25 blev det. Sjukt roligt och jobbigt pass. Armarna är lite möra idag.

Kvällen avslutades sedan på bästa möjliga sätt med en hemlagad pizza med Souvas (lättrökt renkött!), svamp och västerbottenost samt en riktigt bra vinflaska. Lite äppelpaj slank också ner. Kan en dag bli bättre? 2 bra träningspass och på det god mat och vin i väldigt trevligt sällskap!

Ikväll väntar distans på rullskidor och löpning (kombipass) samt lite coreträning. Sedan väntar 4 dagar i Lissabon! Och semester här på bloggen. Jag ska dit med jobbet och träningen lär inte blr så mycket mer än något joggingpass.

Kommentarer

  • Bettan säger:

    Vad duktigt du tränar! Det slank ner god mat och lite vin i mig igår också, hade tjejmiddag med jobbet, mkt trevligt. Du får ha det så bra i Lissabon!

    2008-10-16 | 08:20:24
  • Andréa säger:

    Låter som ett jobbigt pass! Perfekt att avsluta med lite vin, god mat och äppelpaj!

    2008-10-16 | 08:47:58
    Bloggadress: http://lopningolivet.blogspot.com
  • Sara säger:

    Låter så som alla dagar borde vara!



    Lissabon blir en bra återhämtning efter bra träning.

    2008-10-16 | 11:45:05
  • Sofia säger:

    Bettan>> Tack! motivationen har gått från snorlåg till tokhög.



    Andrea>> Jo, det var en del nya muskler som fick bekänna färg!



    Sara>> Visst är det en drömdag!

    2008-10-16 | 13:16:57
  • Marie säger:

    Nu får ni byta ut västerbottensosten mot Arla Kvibille XXXL, den e lagrad i 24 månader!! Finns i butik fr v.45.

    Gott jobbat m stavintervaller, om ni kör i skatås nångång o om jag råkar vara hemma hänger jag gärna på.

    2008-10-19 | 10:42:08
  • Sofia säger:

    marie>> Låter bra det. Jag älskar ost! Har resväskan full med ost från Lissabon!

    2008-10-21 | 08:15:40

Kommentera inlägget här: