Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Nattsudd

Kategori: Träning

Lullade ut mitt inatten (05:50) och tog mig på något sätt mer eller mindre joggande till jobbet. Kroppen är stel och öm men eftersom jag börjar med 4 km nerför gick det ändå OK. 47 minuter senare var jag på jobbet. Betydligt mer vaken. En dusch och en frukost senare mår jag till och med bra och känner mig pigg.

Annars är motivationen just nu låg. Gårdagen träning blev en lite genomklappning. 4*10 minuter Ol-intervaller blev 40 minuter löpning i lagom tempo. Hela jag protesterade och ville inte träna. Säsongen är ju snart över men det finns 3 höjdpunkter kvar och jag ska därför försöka hålla i träningen bra fram tills dess.

25-manna nästa helg
Smålandskaveln 25-26 Oktober
Rhodennatt 1 November

Sen väntar två veckors kraftsamlande inför satsning 2009 som startar den 17/11. Har lite nya ideér om träning som jag ska utveckla någon gång.

Just nu är motivationen sjukt låg men samtidigt sjukt hög. Jag vill tillbaka till känslan jag hade i maj/juni i år. Jag vill känna mig lätt och snabb, jag vill springa fortare än någonsin. Men först vill jag dega ihop, slöa och komma fram till att det är underbart att träna. Att det är värt allt slit. En vecka eller två på dekis brukar vara mumma för träningsmotivationen.

Kommentarer

  • P säger:

    Senaste nytt är att du kommer att få stå på samma startlinje som en regerande dubbel olypisk mästare:) Gissa vem?

    2008-10-03 | 18:18:47
  • jonas säger:

    vad är en olypisk mästare?

    2008-10-05 | 20:27:37
  • P säger:

    Olympisk mästare... GRINIG?

    2008-10-06 | 20:09:58

Kommentera inlägget här: