Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Något helt annat

Kategori: Träning

Efter att ha inlett helgen med seriös morgonlöpning skulle man kunna tro att den skulle fortsätta med blodsmakande intervaller, tunga långpass, hårda styrkepass och lyriska medeldistanser. Istället har jag frottert mig i god mat, utsökta viner och smaskiga desserter. Och i kombination med det- soffläge.

Det är konsigt men ju mer man vilar ju segare blir kroppen och ju segare är det att komma igång. Jag har nämt det förrut, motivationen är lite låg just nu men inne i mig brinner det för en lång hård vinterträning. Inga tävlingar att ta hänsyn till utan bara att köra ner kroppen i beståndsdelar. Träning som gör ont i varje muskelfiber. Att åka på träningsläger och träna flera pass varje dag. Känns skönt att skriva om det i alla fall. Men än är det 4 veckor kvar av denna säsongen och 6 veckor tills nästa startar. Idag börjar operation "hitta glädje och form till helgen".

Veckan blir
Måndag löpning 45-60 minuter moderat + coreboll och ök
Tisdag Stigintervaller eller träningstävling 5 km
Onsdag Spinning + core +? (street?Löpning? Rullskidor?)
Torsdag Ol-teknik
Fredag vila
Lördag 25-manna
Söndag Elitserien

Kommentarer


Kommentera inlägget här: