Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Fartlek och en förmodad knäckt man

Kategori: Träning

Gjorde om förr veckans löprunda men denna gången blev det rätt! Har dock fortfarande inte hittat tillbaka till form och pigga ben så för att muntra upp bestämde jag mig för fartlek med lite extra tryck i alla uppförsbackar. En man och jag kom ihop när det var ca 3 km kvar.  (han kom ut från en annan stig ut på min "bana"). Han valde att springa ifrån mig lite men vi höll ganska jämt tempo. När vi kom till en backe tryckte jag på lite och gled lätt om den frustande mannen. Kom över krönet och saktade ner. Mannen slet som ett djur. Ja, det lät i alla fall så på andhämtningen och var ifatt mig lagom till nästa backe. Så där höll det på i 4 backar (jag drog ifrån uppför och hn jagade ifatt nerför) innan vi närmade oss backen upp mot badplatsen. Då hängde han på min fartökning och så vitt jag kan bedömma var han nu nära sitt max. Vid krönet saktade jag planenligt ner men mannen bakom sig kastde sig om och drog på en spurt upp mot badplatsen. När jag sen kom upp satt han lutad mot en vägg och försökte se oberörd ut med en andhämtning allt annat än lugn. Undra hur han mår idag?

58 minuters fartlek och 60 minuters styrketräning blev gårdagens dos. Idag väntar 1km-intervaller.

Kommentarer

  • Bettan säger:

    Det är bra Sofia, alla män ska knäckas ;)

    Krossade 1,5 förra veckan.



    Kram

    2008-10-07 | 15:44:14
  • Sofia säger:

    Oj. intressant. Hur gick det till?

    2008-10-08 | 10:23:58
  • Susanna säger:

    Haha, män och deras stolthet :)

    2008-10-08 | 22:37:14
    Bloggadress: http://powersus.blogspot.com

Kommentera inlägget här: