Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Äkta träningsglädje!

Kategori: Träning

Jag har också gjort 24 h. Inte spinnat alla direkt men nyss hemkommen från många timmar ute i regn och blåst känns kroppen rätt mör. Det började igår med rosabandetspinningen. Vilken glädje, vilket gäng. Att leda cykel för över 40 träningssugna som är med på alla noter, de är få förunnat och bland det häftigaste jag har gjort i träningsväg. Vilka människor, vilka kämpar. Några enstaka körde själv i 25 h, andra delade upp dygnet. Alla var lika bra! Man blir förundrad över glädjen, över sammanhållningen, över kämparglöden. Tack alla ni som var på mitt pass! Ni var helt enkelt fantastiska och gav mig en spinningupplevelse som jag sent kommer att glömma.

Direkt efter min spinning satte jag mig i bilen ner till smålands. För en ny utmaning. De´t var mörkt, kallt, blåsigt och regningt. Men det ska jag berätta om imorgon.....Nu ska jag på bio.

Kommentarer

  • Britta säger:

    Roligt! Glädjer mig till rapport från Smålands. Här i Oslo var det strålande höstväder, jag har loggat 8 timmar träning på nya cykeln...!!! Kick-off träningsläger inför Vättern. Bolle och gulrotkake på Kikut två dagar i rad. Kollade också in Holmenkollen på hemvägen, det är något ödsligt över en halvriven hoppbacke. Tycker att de kunde gjort något mer spektakulärt med rivningen, sprängt den i luften till exempel. På onsdag ska det snöa!

    2008-10-27 | 08:37:54

Kommentera inlägget här: