Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Utmaning 1

Kategori: Träning

Idag kommer första nya passet. Första utmaningen. Löpskolningen har jag oregelbundet kört tidigare så det ska jag nog klara av. Det nya blir de få, korta, explosvia sprintintervallerna med lång vila som också kommmer att få mitt fokus. Idag blir målet att hitta en bra känla, en bra avspänd löpning. Att hitta rätt fart och rätt anspänning. Hu fort springer man om intervallen är 30, 20 eller 10 sekunder? (300, 200 och 100 meter? Jag menar, jag ska ju ändå vila mellan....)

Klockan tre i natt var jag orolig för passet. Jag noterade att det fortfarande låg snö ute. Min första tanke var då hur intervallerna skall kunna genomföras på ett bra sätt. Imorse låg snön kvar men när jag gick av spårvagnen visade termometern +5. Det löser sig nog.

Förresten. Gattis Sara på födelsedagen!

Kommentarer

  • Britta säger:

    Springer du 100m på 10s :-o Jeg bøyer meg i støvet, som vi säger härborta... ;-)

    Vore spännande att höra lite om tankarna bakom din nya träningsregim, men det kanske du vill hålla för dig själv...?

    2008-11-21 | 10:33:47
  • Sofia säger:

    Britta. Jo, jag satsar på trippel i svenska rekord ikväll! Jag får återkomma med lite träningsupplägg/filosofi men det hela går väl ut på att jag ska bli snabbare med massor av korta intervaller, banlöpning och löpskolning. Sen kommer det att bli mer fokus på genomtänkta orienteringsträningar. Dessutom ska jag lära mig att ta det lugnt på lugna pass.Till helgen får jag t.ex inte gå över 135-140 i puls (80-85%)

    2008-11-21 | 15:03:26
  • Britta säger:

    He he ta det lugnt på lugna pass!!! det är ju inte riktigt din stil... kommer ihåg de skidturer vi varit på tillsammans, du ska då alltid dra iväg :-)

    2008-11-24 | 08:46:54

Kommentera inlägget här: