Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Sköna torsdag

Kategori: Träning

Igår funderade jag på hur jag ens kunde springa. Idag ska jag vila.

Igår var det tjejträning. Det bjöds på 35 kontroller per lag. Vid varje kontroll skulle en fråga besvaras av typen: Vem jobbar i detta huset? I vilken stad är mannen i gatans namn född? Vad är denna gata känd för i Sthlm osv. Grymt roligt. Tyvär fick jag alla tre frågorna som handlade om träd. Jag kan tall, gran och björk. Lyckades identifiera en hängbjörk, de andra var lurigare. Men jag löste det genom att palla lite träd och rådfråga mina lagkamrater....Smart! Det vat tur att jag hade något att fundera på för det ar ingen rolig upplevelse i övrigt. Uppför var OK men nerför bråkade benen.

I övrigt gjorde vi nog alla bort oss lite.... En fråga var vad som finns i bottenvåningen i detta hus. Jag kom fram. Stora skyltfönster, halvt nerdragen persienn. Jag kryper fram i rabatten och kikar upp under persiennen. Detta var en kuggfråga. Det var lokaler som var ombyggda till lägenheter. Där låg en stackars kille i soffan och tittade på TV under kvällen och han hade nog ett flertal fönstertittare.

Känner att jag måste utmana er lite... Två frågor från gårdagen kommer här. Meddela era svar i kommentaren. Rätt svar belönas.

1. I vilken stad är Anders Zorn född?
2. En stolpe har två ben. Hur många ben har två stolpar?  2, 8 eller 16

Kommentarer

  • Bettan säger:

    Palla träd, det låter tungt :)

    Du lärde dig väl ek och lönn när vi var hos din syster på Gränsö?!



    På 1. säger jag Mora och på 2. vågar jag mig inte på nåt svar, det är säkert en kuggis och sådana tycker jag är läskiga.

    2008-11-27 | 13:32:29
  • Sofia säger:

    Haha. Jag är grymmestark nu för tiden.

    Gällande frågor så på A har du fel och på B är du en fegis. Vad hände med Björn Lind- Släng dig i väggen!

    2008-11-27 | 13:41:17
  • Sofia säger:

    Förresten. Gå och jobba nu!

    2008-11-27 | 13:42:00
  • Bettan säger:

    Det finns där, vill bara inte basunera ut min korkhet så här.



    Gör jag faktiskt, bara liten mikropaus

    2008-11-27 | 13:53:46
  • Sofia säger:

    Träd fastnar inte...



    Du är ju blond så alla förstår. (För övrigt gissade jag rätt på A och på B hade jag ingen aning....)

    2008-11-27 | 14:15:12
  • Anonym säger:

    Hoppas du får en trevlig dag! :)

    2008-11-27 | 14:20:04
    Bloggadress: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: