Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Sjukt sjukt roligt

Kategori: Träning

På spårvagnen betvivlade jag att det skulle bli ett bra pass. Jag var trött och hungrig. Det var kallt, mörkt och lite halt.

När jag passerade sista mållinjen knöt jag näven och log. Det här var ta mig sjutton ett av mina bästa tr'äningspass på länge. Och bara så ni vet. 30 sekunder är mycket länge än man tror, och det hjälper inte med dubbla vilan, man är fortfarande trött när man ska springa nästa intervall. Och det räcker att springa intervaller i 10 minuter.

Det finns mycket att förbättra, både på löpskolning och intervaller, men om jag ska ha den här känslan i kroppen längtar jag redan till nästa fredag! Då är det dags för nästa sprintutmaning!

Imorgon väntar en annorlunda utmaning. 16 km löpning och pulsen får inte klättra över 135 (80%).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: