Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Självförtroende inför vinterträningen

Kategori: Träning

Min partner blev sjuk. Jag parades ihop med en 19-åring jag aldrig tidigare träffat. Vårt samarbete i nattmörkret hade mycket övrigt att önska. Jag kom ihåg hur kass jag är på nattorientering MEN fy sjutton var lätt jag var i steget! På den 3 km långa vägsträckan var jag stark, snabb och uthållig. Kände mig knappt trött. Det är skönt att plocka med sig in i vinterträningen.

Det är intressant att få veta hur någon annan ser på ens träning.Det var många mitt i prick och många av de förändringar som kommer att ske var inte så oväntade. När jag läste kommentarerna om min träning och kommande förändringar kände jag spontant att om jag lyckas träna så som tränaren vill i vinter kommer jag att bli sjukt bra till nästa säsong. Jag kommer inte att kunna smita från syftet med träningen, jag kommer att tvingas ta ansvar för vad jag gör. Varje pass kommer att vara viktigt - och framförallt. Det här kommer bli intressant och roligt. Det här tror jag på!

Kommentarer

  • sara säger:

    Häligt, ser fram emot att dregla över alla intressanta delar i träningsprogrammet!



    2008-11-03 | 09:08:24
  • Britta säger:

    Jag ser fram emot att førsøka følja ryggen din på næsta års Rodhennatt mens du flyter genom skogen i høg fart med full kontroll! Næsta år ska jag

    a) vara frisk

    b) ha pengar til flygbiljett til ivarjefall mig och c) ha konverterat formen från Vätternrundan till løpform

    See you!

    PS hyttetur Budor vecka 48 eller 49??? Om det blir bra med snø???

    2008-11-03 | 16:23:32
  • P säger:

    Ni är välkomna Britta med familj, vi saknade er i år! Sofia, ligger du en svart kofta back efter helgen?

    2008-11-03 | 19:41:06
  • Sir Charles säger:

    Och för en gångs skull var det faktiskt inte jag som var sjuk. Barnen brukar ju ta efter vad föräldrarna gör. De får t.ex. gärna börja orientera men de behöver inte ta till vana att bli sjuk lagom till Rodhenloppet.

    2008-11-03 | 21:11:06
  • Sofia säger:

    Britta>>Vecka 48 flyttar ví men 49 kan kanske fungera. Skall kolla med Jonas.

    P>> Den är nog Elins

    Sir Charles>>Jag saknade dig. Du hade behövts!

    2008-11-04 | 13:39:11
  • Britta säger:

    Vi får følja med på skidføre och væder v49! førstår om ni inte ids komma till nollføre och pinnar i spåret... utslitna efter flytten.



    Det ær førresten skidføre i Sørkedalen, 15min med bil från nya huset... nøjd dær ja. men har inte hunnnit testa skidorna, nu ska jag faktiskt ut och orientera.

    2008-11-04 | 14:43:08
  • Stina säger:

    Ska ni flytta? Vad har jag missat nu?

    2008-11-06 | 09:20:54
  • Sofia säger:

    Stina>>Jo, vi ska bli Kallebäcksbor!

    2008-11-06 | 11:12:39

Kommentera inlägget här: