Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Nu är vi på väg

Kategori: Träning

Första veckan avklarad!

Lördagens långpass var långt och skönt i underbart vinterväder. En avslappnad löpning på 2 h utan att egentligen bli trött. Stumma muskler efter fredagens löpskolning men det kändes skönt att mjuka upp kroppen.

Söndag och teknikträning. OK, här har jag lite att jobba på. Första passet utan planka och det enda jag gör är att fösöka använda tumkompassen som en planka.....Det är inte helt lätt att lära in ett nytt beteende. Men vintern är lång.

Helgens träning har känts lätt. Kroppen ha varit sugen på att träna och motivationen är hög. Jag hade lätt kunnat träna ytterligare något pass i ren glädje! Därimot har jag haft ont i hela koppen efter löpskolningen men det är väl bara ett tecken på att träningen ger resultat? Jag gissa att jag komme få leva med ömmande muskler ett tag. Ikväll väntar benstyka och den träningsvärken lär nå sin kulmen på onsdag. Det är många nya pass som innebär ny belastning på koppen och därmed träningvärk. Något som ja dessutom har väldigt lätt för att få.....

Ikväll väntar som sagt styrketräning- för hela kroppen!

Kommentarer

  • Marie säger:

    Vad innebär benstyrkepasset? Är det i de 'vanliga' maskinerna på gymmet?

    2008-11-24 | 22:41:20
  • Marie säger:

    Vad innebär benstyrkepasset? Är det i de 'vanliga' maskinerna på gymmet?

    2008-11-24 | 22:41:46
  • Marie säger:

    Vad innebär benstyrkepasset? Är det i de 'vanliga' maskinerna på gymmet?

    2008-11-24 | 22:43:06
  • Sofia säger:

    Än så länge är jag bara i uppstartfasen av styrketräningen så det är bara basövningar med skivstång.

    2008-11-25 | 07:36:01

Kommentera inlägget här: