Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Friidrottsbana sökes

Kategori: Träning

Nu har jag snart ringt runt till alla friidrottsbanor i Göteborg för att kolla om man får springa där. Förberedelserna pågår inför fredagens höjdarpass. Denna vecka väntar 2*400, 2*200, 2*100 meter.  Med instruktionen " knäpp mellantider, jag vill att andra halvan ska gå lika fort som första, gå ut sakta". Hm. Läskigt vad väl man kan känna en människa utan att träffas. Jag har en liten (minimal, märks nästan inte alls) tendens(ja, alltså inte solklar) att öppna mina intervallpass för fort. Nu måste jag bevisa att jag inte gör det.

Som jag längtar efter detta tokjobbiga pass. Jag gillar att köra löpskolning och sprintintervaller. Det får mig att känna mig proffsig. Jag menar, det är ju inga motionärer som gör avancerade övningar på löparbanan! Men jag fick också förhållningsorder om att inte sätta rekord utan koncentrera mig på avslappnad, bra löpteknik. Men å andra sidan så kommer jag att slå rekord, för jag har ju inga resultat från förrut!

Snart dags för testlopp, och jag har laddat bra med vardagslyx. Idag åt jag och han där hemma en lyxig andra frukost på Café Ättestupa. En paus vardagen. Det borde man ta oftare.

Kvällens mål: Spring avslappnat. Första kilometern skall INTE vara den snabbaste. Hitta löparglädje, positiva tankar.

Kommentarer

  • River säger:

    Har du kollat upp om du kan springa inne i Friidrottens hus? Kanske kostar pengar eller så måste man vara med i ngn förening för att vara där. Men där är det ju iaf varmt. Annars finns det löparbanor just vid min skola bakom Bergakungen och Ullevi mot Gårda. Nu kommer jag inte ihåg vad dom heter, men det är iaf alltid öppet där.

    2008-11-25 | 21:44:34
    Bloggadress: http://riverspringer.blogspot.com
  • Sofia säger:

    River- Friidrottens hus och Slottskogsvallen är bra men dyra... Men man får springa på Valhamra och Överåsvallen (tror jag). De i Gårda hade jag glömt bort att de finns. Fast finns de kvar nu när de lagt konstgräs? Tack för hjälpen.

    2008-11-26 | 17:27:17

Kommentera inlägget här: