Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Det gör ont, både här och där

Kategori: Träning

Styrketräning efter två veckors stillestånd innebär lite sargade muskler. Jag var svag igår, det märktes skillnad, men jag räknar med att snabt vara tillbaka i gammal fin styrkeform!

Mitt problem är inte viljan att träna, den finns nästan alltid där per automatik. Mitt problem är oftast att ta en extra vilodag när jag behöver. Jag får alltid dåligt samvete då och vill träna. Därför känns det skönt att någon annan talar om att det vore bra för dig. Jag behöver sova. Ikväll åker jag raka vägen hem och laddar inför veckans avslutning. Fredagens nya annorlunda korta intervaller, lödagens långpass i form av stugloppet, och söndagens OL-teknikpass med fokus på riktningsförändringar. Det blir mumma för träningssjälen det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: