Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Det blev sådär bra

Kategori: Träning

Första nyckelpasset, första vitktiga träningen. Kroppen kändes OK på uppvärmningen, tyckte jag hade fräscha ben men tung i kroppen. Det skulle visa sig stämma riktigt bra. Första kilometern gick på 4:20. Lätt i steget och bra flyt, sen kom jag på att jag kanske öppnat lite för hårt och lugnade ner mig lite. Kilometer 3 med en riktig backe blev en pina. Hela kroppen skrek, jag blev illamåande och ja kilometer 4 var inte bättre, Jag var tvungen att gå några steg i backen och det har aldrig hänt förrut. Kilometer 5 kom illamåendet tillbaka och det var så pass illa att jag fick bryta där. Så var det med det! Inte roligt.

Jag brukar genomföra mina pass oavsett känsla i kroppen men igår var det ingen lek. Han där hemma hade samma onda känsla i kroppen. Jag gissar att den dåliga sömnen spökar lite fortfarande. Och inatt sov jag också dåligt. Jag fattar ingenting. Nu måste det väl ändå vända snart.

Känns aningen snopet idag och jag var riktigt sugen på en testrunda, men jag får helt enkelt göra ett nytt försök. Får se om det går att få in i veckans träning.

Morgonens spinning var välbesökt och rolig! Jag försökte verkligen hålla igen och det gick ganska bra. Pulsklockan är ur funktion just nu men det kändes ganska lungt.

Ikväll väntat välbehövlig core och överkroppsstyrka.

Kommentarer

  • River säger:

    Hej och välkommen tillbaka :) Jag hade också jättemånga på mitt pass när jag vikarierade för dig förra veckan. Blev riktigt förvånade när salen nästan var full. Bra ös! Kört hårt på nya träningsåret!

    2008-11-19 | 13:42:38
    Bloggadress: http://riverspringer.blogspot.com

Kommentera inlägget här: