Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Viktneutral löpartävling

Kategori: Träning

Igår hade vi folk hemma, det blev en väldigt intressant diskussion om hur en viktneutral tävling skulle formas. Har du ine själv tittat lite på löparkollegorna och tänkt att om jag också var så där lätt i kroppen skulle jag också springa fort?

Jag vill ha en sån tävling. Vore grymt coolt att se klubbens gaseller med 20 kg i ryggsäcken. Gissar att alla kommer att väga typ 70 kg i damklassen. Tyvär är jag ganska kort så för min del skulle det innebära en 25%-ig viktökning. Ungefär som en fjällvandring. Kul att springa löpartävling med vandringssäcken.

Blir ännu roligare i herrklassen där invägningsvikten blir närmare 100 kg. Blir kul att se smågrabbarna som normalt med lätthet springer grusåttan på under 30 minuter med 40 kg i ryggsäcken. Om de välter lär de aldrig komma upp.

Erkänn att det vore kul. Man kanske skulle arrangera så man slipper vara med.  Anmälan i kommentarsfältet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: