Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Trötta axlar

Kategori: Träning

Styrketräning är svårt. Det kan tyckas lätt men om den verkligen ska ge något måste jag peppa mig järnet och verkligen kämpa. Igår hade jag en bra dag och både överkroppstyrkan och själva corebollpasset gick väldigt bra. Jag tog verkligen i! Börjar dessutom bli grym på balansövningarna igår. Nu för tiden kan jag sitta på huk på bollen, nästa steg blir att släppa händerna. Måste nog köpa en boll hem så man kan tjuvträna.

Kvällens keps-ol byts tyvär ut mot 5 st 7-minutersintervaller på cykel. En ren säkerhetsåtgärd eftersom foten har bråkat lite sista tiden och det är mycket roligt framöver som jag inte vill missa! Men eftersom jag missade morgonens spinningklass ska det bli kul att leda ikväll, det är dessutom ett cykel 60 som jag gillar bättre. Har dock lite panik etfersom mitt fodral med alla mina spinningpass och fusklappar är på villovägar och inte helt återfunnet än. Det har setts på citygymmet men just nu vet jag inte riktigt var det är....Panikbrände en skiva igår som jag nog måste lyssna igenom snart.

Annars har dagens startat grymt bra med tårta till frukost, kan det bli bättre!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: