Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Seger

Kategori: Allmänt

Med sträckplaceringarna 2,1,1,1,1,10 (liten bom på kortsträcka), 1,1,1,5(osäker på kort sträcka),5(stor bom),2(ingen aning om varför jag inte vann:-),1,7(ja, jag sprang så fort jag kunde) känner jag mig som en värdig vinnare och bättrade på självförtroendet rejält. I och med regn och kallt väder fick jag också tillbaka mina snabba ben och hade bra tryck hela vägen. Jag var nöjd även om 2,5 minuters bom grämer mig men en seger är en seger och nu är jag en silverbricka rikare. (Herrsegraren fick en laseravståndsmätare...)

Med seger i bagaget var jag grymt laddad inför elitserien och kände verkligen att jag hade min chans till topp 5 och avancemang upp i elit 1. Dock satte en krånglade mage stopp för detta. Under varje steg krampade magen och jag kände mig inte alls fräsch. Inatt hade jag nog lite feber och tappade all aptit. Efter att ha fått i mig 3 skedar flingor i morse och aningen för lite mat igår insåg jag att det var lika bra att kasta in handduken på dagens tävling. Så helgen som inleddes med seger, lätta ben och bra självförtroende slutade med långsamt lopp i lördags och  WO idag. Sitter nui och försöker truga i mig mat men inget är gott och jag är inte hungrig. Mår dock lite bättre nu. Lite ont i kroppen och lite svag men hoppas kunna träna lätt imorgon.

Vårsäsongen har verkligen varit full av positiv utveckling men det grämer mig lite att jag inte riktigt fått ut allt jag har i kroppen. Jag är faktiskt ännu lite bättre än vad jag har fått visa och 10-mila insatsen kändes riktigt tråkig. Att inte ha en fräsch kropp där var en riktig missräkning. Nu ska jag träna på bra fram Jukola.

Kommentarer

  • Mella säger:

    Grattis till segern! Trist att magen inte ville vara kompis med dig hela helgen. Är det någon tröst att det gick bra för Rodhen i alla fall?:)

    2008-05-05 | 19:08:39
  • Britta säger:

    Grattis med seger!!!
    jag vann faktisk också i torsdags, men det ræknas væl inte att vinna D17AK... Måste också få skryta av att helt spontant bli Villbass, på lånad utrustning storlek Morten som blev lægligt sjuk (kolla http://www.avisa-valdres.no/index.asp?menuItem=74 , kanske någon kænns igen? måste få lite proffsigare tævlingsklæder...)

    2008-05-05 | 21:39:03
  • Sofia säger:

    Britta> Alla segrar räknas. grattis.

    Per> Att det går bra för Wilda köpprodukter från OK RÅdhen glädjer knappast någon.

    2008-05-06 | 16:26:37

Kommentera inlägget här: