Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Jag och 4 landslagslöpare

Kategori: Allmänt

Cykel ut till Ruddalen för att testöpa JVM-sprinten. Tog det dock väldigt lungt eftersom jag ville ha fräscha ben under provlöningen. Det skulle ju bli jag, tre nuvarande landslagsess och en med lite äldre meriter. Banan kan jag inte kommentera eftersom det skall löpas VM på den men jag hade en sådär dag i benen. Bättre än igår men fortfarande stockiga. Efter urladdningen blev det en lång genomgång av tider och vägval. Blev lite stolt över att jag hängde med bra på vissa sträckor, oftast de halvlånga. Sen var det dags för utmaningen (i alla fall för mig). gemensam start på vissa sträckor med vägvalstest. Oj, vad fort de springer, jag hade ingen chans men kämpade på i alla fall. Blev totalt 35-40 minuters löpning varav ca 20 med maxfart.

Sen var det bara att snöra på sig cykelskorna och cykla hemåt. Lyckades med en felnavigering och 5 minuters bom och det tog nästan 55 minuter att cykla hem. Höll en jämn halvhög fart. Hade en liten dust med en äldre man som absolut skulle tävla. Jag cyklade ifatt och om honom då han vaknade till liv och hängde på med tung andhämtning. Cyklade ifrån lite men så kom han farande i full sula när jag saktade ner lite vid en vägkorsning. Sen matade han på och slängde oroliga blickar bakåt innan han vek av efter 500 meter. Han är nog glad än.

Glad är jag eftersom solen skiner och jag ska ut på en tur med min fina blommiga mintgröna racer efetr jobbet. Heja mig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: