Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

hetsig sprint

Kategori: Träning

Nej, det gick inget bra alls. Benen kändes helt OK men huvudet var tokstressat. Hade dåligt flyt genom hela banan och tog dåliga beslut och bommade sekunder hela tiden. Inga stora grejer men tiden rinner fort iväg på en sprint. Jag gjorde alla misstag man kan göra på en sprint.... Framförallt kände jag att jag var tvungen att stressspringa. Smart va?

Som slutkläm lyckades jag sedan hoppa över näst sista kontrollen. Vilket helt säkert berodde på min stressiga inställning. Fy på mig. Glömma fort. Idag ska jag orientera bra på kvällen provlöpning av JVM-finalen på medel.

Gårdagen blev i alla fall träningsmässigt bra med core och efter loppet nercykling hem. Skönt att springa fort igen. Det var ett tag sen jag gjorde det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: