Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Hallå, vakna nu!

Kategori: Träning

Verkar som om folk sover bort morgonen nu för tiden, bara 12 deltagare idag. Var väldigt trött och oladdad idag men blev lite taggad när flera stammisar trillade in och när två tjejer från passet jag vickade på förra veckan kom. Så inledningen kändes lite sömning men sen vaknade både jag och deltagarn till och idag hade jag faktiskt ingen slöis utan alla kämpade tokmycket. Blev grym stämning på de sista intervallerna.

Ikväll ska jag faktiskt vila från löpintervallerna eftersom jag ska tävla på 10 km imorgon. Löplopp är ju inte min starka sida. Jag är ju inte så grym på att springa asfalt och inte så snabb men jag har sprungit ett lopp tidigare för 3 år sen och då hade jag 45,21 så jag hoppas kunna slå det. rykterna talar dock om en backig, kurvig bana. Vi får se men jag hoppas, hoppas kunna bättra på löpsjälvförtroendet med en tid under 45, drömmen är att pressa in under 44.

Gårdagens styrketräning blev jobbig, totalt 80 minuter styrka. Har dock svårt att förstå varför man ska träna axlar på ett corebollpass, men med lite egna justeringar blev passet  ganska bra.

Tuff vecka framöver. Löptävling imorgon, Jukolatest på torsdag och sen 80 km löpning i helgen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: