Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Grym spinningkänsla

Kategori: Allmänt

Lite extra taggad var jag nog imorse. När man ska bli filmad och uppföljd vill man ju gärna få till den där känslan när man är ett med gruppen. Körde 8-minutare med dem idag och det är verkligen ett pass jag gillar. Alla 3 intervallerna har sin egna karraktär och intensiteten byggs liksom upp för att explodera i en riktig hårdrocksavslutning. Det är nog favvopasset. Lyckades också få med mig de flesta  deltagarnapå tåget och det kändes riktigt bra! Blev lite extra glad när några stammisar kom fram och tackade för passet när min utvärderare var där. Det var snällt.

Utvärderingen gick bra och jag fick inte allt för mycket kritik utan jag kan känna mig nöjd med dagens pass och fick lite inspiration att sätta igång med det nya passet som rent träningsmässigt ligger klart men det gäller att hitta musik som passar.

Ja, en bra spinningmorgon var det allt men jag tror att jag kanske tryckte på lite för hårt mitt i adrenalinstimmet och förmodligen kommer kvällens löpintervaller att kännas lite tunga. Men det kan det vara värt.

Kommentarer

  • River säger:

    Det märktes att du var laddad. Det var ett grymt pass :). Kan man få en bättre start på dagen? Jag återvände dit och körde ett förkortat Cykel45 + något som skulle likna ett corepass då den ordinarie instruktören blivit sjuk. Haha, det var riktigt roligt trots att "coren" blev improviserad från början till slut.

    2008-05-13 | 14:14:18
    Bloggadress: http://riverspringer.blogspot.com
  • Sofia säger:

    Tack! Det var riktigt roligt att köra idag. Kör hårt med dem nästa vecka så jag får tillbaka ett taggat gäng till de korta intervallerna!

    Hörde när jag satt kvar med Inger att du skulle tillbaka, hoppas det gick bra!

    2008-05-13 | 14:28:37

Kommentera inlägget här: