Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Dumma fot, dumma luftrör, dumma allt

Kategori: Träning

Hela våren har liksom varit aldeles rosa med små lätta moln att flyga fram på, med en underbar löpkänsla och en lätt kropp. Sen kom POLLEN. Just nu dundrar jag fram på zavannen med flodhästben och Sugrör i halsen och med en skitfot.
 
Borta är alla positiva känslor och gårdagen var som ni förstår ingen dröm direkt. Som grädde på moset är terrängen i Ängårdsbergen grym, Långsammare terräng får man leta efter. Det enda positiva var väl att jag orienterade väldigt bra. Men foten gjorde ont, luftrören bråkade mer igen och benen värkte. Suck. Imorgon är det Jukolatest. Imorgon ska jag alltså prestera på topp igen. Bevisa för UK att jag vill vara med och slåss om en plats i förstalaget, att jag är bättre än någonsin. Så nu vänder vi blad. Imorgon är en annan dag. Idag ska jag vila och kurera luftrören. Foten gör ont, men det går att springa på den. Jag får vila sen.

Håll tummarna!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: